onsdag 10 juni 2009

Snart sommar!


Oj vad tiden går fort!
De sista veckorna har det varit fullt upp både på helger och vardagar. Helt galet.
Men roligt också såklart. Det har bla varit resa till Skagen med tjejerna, båtdop med en jättetrevlig tillställning på Arendalsvarvet, Nationaldagsfirande, konfirmation i Strömstad, Mors dag, sommarfest på dagis och däremellan lite arbete ;-)
Samtidigt med alla dessa aktiviteter försöker vi få ordning på altanen hemma. Eller rättare sagt, vi skall bygga en altan. Men först skall det dräneras. Helst skall altanen vara färdig innan midsommar, men just nu ser det inte så ljust ut =o . För övrigt kan altanbygget så småningom följas på familjebloggen.

På söndag är det Poängpromenad i Särö för medlemmar i pudelklubben. Vi tänkte försöka ta oss dit, jag och mina två silverkillar. Får se om vi får ihop det. Kanske måste jag ta med mig Alva då eftersom Pontus kommer vara upptagen i trädgården... Men det kan ju vara kul för henne att se lite pudlar såklart...

Sigge har haft lite problem med en baktass den sista veckan. En torrspricka som inte vill ge sig. Men efter att ha smort in den ett par gånger per dag med tass-salva har det börjat bättra sig äntligen. Men under tiden har Sigge inte velat gå ut och promenera! Han kommer till grannens garageuppfart och sen är det STOPP. Han VILL inte gå en meter till. Det spelar ingen roll hur länge vi väntar ut honom. Han skall hem igen. Ett par gånger har Pontus fått ta bilen bort till skogen med honom (ca 200 m) för att sedan bära ut honom i skogsbrynet där han snabbt gör sina behov... Nu har ju tassen blivit nästan helt bra, men nu tror jag att Lat-hunden drabbat honom i stället ;-) Att promenera långa stunder vill han INTE. Igår kväll stoppade han ut näsan, såg att det regnade och ville in direkt. Så då fick han kissa i trädgården och sen kröp han upp i min säng och flyttade sig inte förrän morgonen kom.
Nä, det är inget annat fel på honom, för han äter som en häst som vanligt, leker med Milton som tusan trots en öm tass och gosar och gör sina kullerbyttor som vanligt ;-) Så fort jag anar att tassen är helt ok, så skall han minsann inte få lata sig mer den lille busen. Milton saknar ju kompisen på långpromenaderna!
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Nu börjar jag känna igen Sigge! Lat är väl bara förnamnet! Men jag trodde aldrig det skulle visas hos er! Nu när han tappat massa vikt och börjat bygga muskler borde hans lathet vara ett minne blott! Men det kanske hänger i ett tag.

    Nu finns det ett kort på Cesar i min blogg. Sigges pappa/Miltons kullbror!
    Ha det bra!
    Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Vilket söt kille,härligt kort!! =)

    SvaraRadera