måndag 20 april 2009

Första dagen på jobbet

Ja, för Milton var det ju inte första dagen ;-) Han hör ju till
inventarierna där nuförtiden. Men för Sigge blev det debut
på kontoret till kollegornas förtjusning!

Presentation och genomnosning av varenda kvadratmeter
kontorsyta samt verkstad och sen var Sigge helt slut. Ja,
promenaden till jobbet klockan 7 på morgonen tog nog musten
ur honom också. Han verkar ha sämre kondis än jag, och DET
vill jag lova är inget man önskar en vovve på bara 3 små ynkliga
år ;-)

Under dagen gjorde vi en liten runda till skogen och där fick de
så springa lösa tillsammans för första gången. Milton är ju
ofta lös, men jag har koll på honom. Sigge däremot känner jag
ju inte helt 100 ännu så jag får prova mig fram. Men det var
inga problem. Sigge höll sig nära mig hela tiden och travade på
i maklig takt. Men jag skall börja göra lite grundläggande
inkallningsövningar med honom så att vi kan bli lite mer trygga i
när vi springer lösa.

Milton som ju inte är kastrerad, har fått för sig att Sigge är en
läcker liten pudeltjej :-O
Och skall naturligtvis belägra denna lilla pudding (stackars Sigge).
Det ÄR ett litet problem. För Milton stressar något enormt. Och Sigge
försöker tafatt värja sig....
Tills vi kom hem i eftermiddag och de fick springa och busa på tomten.
Plötslig får Sigge lite jä-lar anamma i sig och börjar reagera. Han visar
sina fina vita och morrar till. Först lite försiktigt, springer sedan och
"tankar" hos mig, för att sedan bli lite morskare och till slut ryter han
ifrån så att Milton blir alldeles förvånad och svarar direkt med att backa
undan och vifta lite ursäktande på svansen. Å jag står bredvid och hejjar
glatt på Sigge som verkar lite förlägen och stolt på en och samma gång.

Så nu finns det hopp!!! Sigge är inte så mesig som man kanske först
kunde tro. Sen blir det pudelrace i trädgården som heter duga och nu
ligger de båda herrarna utmattade på husses och mattes säng. Bredvid
varandra. Snosandes i varandras mungipor. Och det känns helt plötsligt
alldeles, alldeles underbart....

3 kommentarer:

  1. Hej Linda!
    Det låter som Sigge verkligen fått använda både kropp och knopp! JÄTTE bra! Det är precis vad han behöver! Det är så roligt att läsa att han och Milton kommer så bra överens! Jag följer bloggen med spänning!
    Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Lycka till med den nye killen.
    Hoppas att han nu hamnat rätt, vilket låter så.
    Kram Ylva

    SvaraRadera
  3. Åh vad kul med en blogg! Jag har lagt den bland mina länkar så att jag kan komma in här ofta och läsa!

    Stort grattis till nytillskottet!
    Bilder vill vi självklart se!
    /Anna, Indy och Tulo
    www.silverpudel.com

    SvaraRadera