onsdag 29 april 2009

Mys-Sigge


Å vad go han är våran Sigge.

Såsar alltid en meter bakom oss andra på promenaden. Och sista rundan på kvällen är han sååååå trött sååååå trött. Vi nästan släpar ut honom ;-)

Men leka det vill han! Vill inte Milton leka så provar han med Birk. Och ibland lyckas han få igång båda två och så springer de och jagar varandra runt jordgubbslandet. Fast han hamnar alltid sist. Men snart så... då tar han dom nog. Han jobbar ju på kondisen.


På morgonen när vi går till jobbet så går vi in och går motionsslingans vägar istället för cykelvägen. Då springer Milton och Sigge lösa eftersom det oftast är helt tomt klockan 07.00 på morgonen. Då går Sigge likt Ferdinand en bit bakom och luktar på vitsippor... Och halkar han efter en bit tittar han förvirrat upp och kommer sen rusande så fort han bara kan med öronen flaxande. Och när han är framme så touchar han min hand för att visa att "Nu är jag här". Ja, visst är han go våran Sigge...

1 kommentar:

  1. Skönt att han passar in hos er så bra redan från början! Jag hoppas på uppdateringar om hans vikt snart igen! Tack för kommentaren i min blogg! Jag använder en Nikon D40 digital systemkamera. Helt okej för en nybörjare som jag! Den är relativt enkel att lära sig så den rekomenderar jag varmt!
    Kram Lina

    SvaraRadera